השר בן גביר מנע מנציבת השב"ס לבצע מחטף מינויים

    אבי יעקב 1 Comment on השר בן גביר מנע מנציבת השב"ס לבצע מחטף מינויים

    נציבת שירות בתי הסוהר, שהודיעה על סיום תפקידה בחודש שעבר, ביקשה למנות בחטף קצינים לתפקידים בכירים בארגון. השר לביטחון לאומי בן גביר מנע זאת. "החשש – מנצלת את חודשיה האחרונים לקידום מקורביה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    7:54
    05.05.24
    חדשות קול חי No Comments on ארה"ב מבהירה: לא ייחתם הסכם הגנה עם סעודיה ללא ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי הודיעה בחודש שעבר כי היא לא מעוניינת בשנת כהונה רביעית וכי היא מבקשת לסיים את תפקידה בחודש ינואר הקרוב עם תום הקדנציה. עם זאת, היא ביקשה לבצע מחטף של כמה מינויי קצינים לפני פרישתה, בהם של כאלה בדרגות בכירות בארגון – אבל המהלך הזה נבלם על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כך נחשף באתר החדשות ווינט.

    מדובר בתפקידי מפקדים לבית הסוהר השרון, נפחא, איילון, וכמו כן סגני מפקדים בכלא קציעות, רימונים וצלמון, בנוסף למספר קצינים בתפקידי מטה. בחלק מהתפקידים מדובר גם בקידום לדרגת גונדר משנה שמקבילה לאלוף משנה בצה"ל. גורמים במשרד לביטחון לאומי העלו חשש שפרי מנצלת את חודשיה האחרונים בתפקיד כדי לקדם את מקורביה.

    הדבר נודע כאמור לשר בן גביר ששיגר מכתב חריף לנציבה: "נודע לי כי בכוונתך לקדם סבב מינויים של קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר, וזאת כחמישה חודשים בלבד לפני תום תקופת כהונתך". בן גביר המשיך והורה לנציבה לעצור את סבב המינויים: "איני רואה מקום לקדם סבב מינויים של הקצונה הבכירה בשב"ס בעת הזו, בפרט על רקע העובדה כי כהונתך מסתיימת בעוד מספר חודשים בודדים לבקשתך.

    "מן הראוי כי נציב או נציבת שב"ס הבא שעתיד להתמנות לתפקיד בינואר 2024 יידרש לסבב המינויים של הקצונה הבכורה שתכהן לצידו בעת תקופת כהונתו". בן גביר הבהיר במכתב ששלח לפרי כי יאפשר בתקופה זו רק מינויים במקרים חריגים: "ככל שיעלה צורך חריג שאינו סובל דיחוי באיוש תפקידו של קצין בכיר, ניתן יהיה לבחון כל בקשה לגופה".

    בשב"ס אישרו שפרי אכן תכננה להוציא אל הפועל סבב מינויים בקרוב, וסירבו להתייחס מעבר לכך. ממקורביה של הנציבה נמסר: "הנציבה פרי סבורה כי בניגוד לטרנד הציבורי הרווח לא כל דיון חייב להתנהל באמצעות התקשורת. הנציבה תעשה כל שנדרש, בתקווה לשיתוף פעולה עם השר, לניהול תקין של השב"ס, כארגון בטחוני רגיש וחשוב ביותר".

    במהלך כהונתה של פרי, ב-6 בספטמבר 2021, נמלטו מבית הסוהר גלבוע באמצעות מנהרת בריחה ארבעה אסירים ביטחוניים שנידונו למאסר עולם ושני עצירים ביטחוניים נוספים. ועדת הבדיקה הממשלתית שמונתה לאירוע הגישה לפני חודשיים את מסקנותיה – ולא המליצה על צעדים כלשהם נגד פרי.

    בחודש שעבר כאמור, לאחר שורת עימותים עם השר בן גביר, הודיעה פרי כי תסיים את תפקידה בינואר, ולא תבקש את הארכת כהונתה. "אינני מעוניינת להאריך את כהונתי, אסיים את תפקידי בעוד חצי שנה ועד אז אמשיך כמובן להוביל את הארגון ולקדמו", הבהירה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השר איתמר בן-גביר, תותח-על…